SÅDAN BOOSTEDE EN FLYREJSE SALGET MED 27%

I Nanostone er de motiveret af at hjælpe nye og nuværende kunder bedst muligt. Derfor foreslog cheferne, at for at de kunne hjælpe endnu flere kunder i år, så skulle der en præmie på højkant som motivation til medarbejderne i Nanostone. Der blev derfor lavet en rundspørge, om hvilken slags præmie som ville motivere medarbejderne til at yde deres bedste i højsæsonen. Efter flere idéer til præmier havde været op at vende, faldt flertallets valg på en tur til Las Vegas for 2 personer.

MÅLET

Målet for at præmien kunne opnås, var et øget salg af fliserens  på 20% eller derover i perioden, som normalt omtales som højsæsonen. Præmien for opnåelse af målet, ville være en rejse for 2 personer til Las Vegas i USA. Man skulle aktivt melde ind om hvorvidt man ønskede at deltage i konkurrencen, men i og med at man ikke skulle gøre andet end at gøre sit arbejde lidt bedre, så valgte samtlige medarbejdere at deltage i konkurrencen. Det var derfor blandt alle medarbejdere i administrationen, at præmien var på højkant. Præmien var derfor en rigtig god motivation, da der var relativt gode chancer for at vinde, hvis målet blev nået.

MOTIVATION OG ARBEJDSSOMHED

Med en attraktiv præmie på højkant, betød det at udsigten til at vinde en rejse, relativt hurtigt påvirkede motivationen blandt medarbejderne, i en positiv retning. Det betød at medarbejderne aktivt begyndte at nytænke hvordan der kunne skabes yderligere salg af fliserens, samt hvordan man kunne øge tilfredsheden blandt kunderne både før og efter udførelsen af Nanostone’s effektive og skånsomme fliserens.

TEAMINDSATS OG KUNDETILFREDSHED

Den øgede holdindsats blandt de forskellige afdelinger, resulterede i en øget kommunikation som sikrede en hurtigere koordinering og behandlingstid for vores flisekunder. Den forbedrede koordinering af fliserensere, betød at langt flere kunder kunne hjælpes pr. dag, hvilket ligeledes var udslagsgivende for både et øget salg og en større kundetilfredshed. Alle disse forbedringer, var derfor også udslagsgivende for en større og mere positiv kundetilfredshed, til trods for denne generelt ligger højt, året rundt.

SALGET AF FLISERENS

Den øgede motivation blandt medarbejderne og den stigende kundetilfredshed, var i høj grad udslagsgivende for det stigende salg af fliserens, som endte med at stige med omkring 27% i løbet af højsæsonen.

RESULTATET

Ved udgangen af perioden for højsæsonen, da var resultatet klart. Den øgede bevidsthed blandt Nanostone’s medarbejdere i forhold til hvordan salget af fliserens kunne øges, det havde haft en rigtig positiv indvirkning på sæsonens salg. Ja faktisk havde udlodningen af rejsen til Las Vegas, resulteret i et superflot resultat, idet at salget af fliserens var steget med lige omkring 27% for perioden. Med en så stor stigning i salget, må konklusionen være at en stor del af denne vækst, tilfalder udlodningen af rejsen for 2 til Las Vegas! (Ps. Vinderen har fået besked :D)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *